Application

Application For Sick Leave (For Office)

Medical leave application for office

Application For Sick Leave (For Office)

 

Application For Sick Leave (For Office) An employee can call in sick if they are not feeling well and are not in a condition to go to work in the office.

It is usually recommended to write a leave request in order to apply for leave.

In case of long-term absence due to illness, a medical certificate from the registering physician or general practitioner may be required.

In general, an employee is entitled to sick leave only after the agreed period of employment in the organization. However, the case may vary for different organizations and industries.

Also, contrary to popular belief, a sick leave request and a medical leave request are completely different leave request letters. So talk to your HR to clarify this matter.

The vacation request templates below will help you create a sick leave request that you can send to your boss or manager to request sick leave.

Application for sick leave: Model 1

Subject: Compulsory sick leave

Dear Mr./Ms. {Recipient Name},

I have a fever and flu that will keep me out of the office for at least {X days}. According to my family doctor, it is best for me to rest and recover properly before returning to work.

I have asked {colleague’s name} to check his clients and I will try to check my email regularly if you need anything urgent.

Please give me leave for the above period.
Sincerely,
{Your name}

Application for sick leave: Model 2

Subject: Application for sick leave

Dear Mr./Ms. {Recipient Name},

I am writing to let you know that I had an acute case of food poisoning last night. I was hoping it would go away by morning, but it looks like I’m still not well.

Please give me leave for {X days} days so I can rest properly. I will start the office in {X days} once my health is back to normal.

I have no immediate responsibility for tasks and do not expect any urgent cases. Awaiting your approval.

Sincerely,
{Your name}

Also my link… Student life composition

Sample application for sick leave 3

Subject: Mandatory leave

Dear Mr./Ms. {Recipient Name},

I am emailing you to let you know that I will not be able to come to the office today {date} because I have come down with a case of the flu. My guess is that the flu will take at least {X days} to go away. So I’ll be back in the office on {date}.

I will be available to answer emails and phone calls if you need urgent assistance, however {colleague name} will handle my workload today to ensure all deadlines are met.

Thank you for understanding.

Sincerely,
{Your name}

Sample application for incapacity for work 4

Subject: Application for sick leave

Dear Mr./Ms. {Recipient Name},

I wouldn’t be able to go to the office today because I’m under the weather and have symptoms of a viral infection. I went to the doctor yesterday and he prescribed {X days} of rest.

I’ve asked {coworker’s name} to handle my backlog while I’m gone. I will be available by email in case of urgent need.

I have also attached a doctor’s note to this email.

Thank you for understanding.

Sincerely,
{Your name}

বাংলা অনুবাদ…..

অসুস্থ ছুটির জন্য আবেদন (অফিসের জন্য)

অসুস্থ ছুটির জন্য আবেদন (অফিসের জন্য) একজন কর্মচারী অসুস্থ অবস্থায় কল করতে পারেন যদি তারা সুস্থ বোধ না করেন এবং অফিসে কাজে যাওয়ার মতো অবস্থায় না থাকেন।

ছুটির জন্য আবেদন করার জন্য সাধারণত ছুটির অনুরোধ লেখার পরামর্শ দেওয়া হয়।

অসুস্থতার কারণে দীর্ঘমেয়াদী অনুপস্থিতির ক্ষেত্রে, নিবন্ধনকারী চিকিত্সক বা সাধারণ অনুশীলনকারীর কাছ থেকে একটি মেডিকেল সার্টিফিকেট প্রয়োজন হতে পারে।

সাধারণভাবে, একজন কর্মচারী শুধুমাত্র সংস্থায় কর্মসংস্থানের সম্মত সময়ের পরে অসুস্থ ছুটি পাওয়ার অধিকারী। যাইহোক, মামলা বিভিন্ন সংস্থা এবং শিল্পের জন্য পরিবর্তিত হতে পারে।

এছাড়াও, জনপ্রিয় বিশ্বাসের বিপরীতে, একটি অসুস্থ ছুটির অনুরোধ এবং একটি মেডিকেল ছুটির অনুরোধ সম্পূর্ণ ভিন্ন ছুটির অনুরোধের চিঠি। তাই এই বিষয়টি পরিষ্কার করার জন্য আপনার এইচআর এর সাথে কথা বলুন।

নীচের ছুটির অনুরোধের টেমপ্লেটগুলি আপনাকে অসুস্থ ছুটির অনুরোধ তৈরি করতে সাহায্য করবে যা আপনি অসুস্থ ছুটির অনুরোধ করতে আপনার বস বা পরিচালককে পাঠাতে পারেন।

অসুস্থ ছুটির জন্য আবেদন: মডেল 1

বিষয়: বাধ্যতামূলক অসুস্থ ছুটি

প্রিয় Mr./Ms. {প্রাপকের নাম},

আমার জ্বর এবং ফ্লু আছে যা আমাকে অন্তত {X দিন} অফিসের বাইরে রাখবে। আমার পারিবারিক ডাক্তারের মতে, কাজে ফিরে যাওয়ার আগে বিশ্রাম নেওয়া এবং সঠিকভাবে পুনরুদ্ধার করা আমার পক্ষে ভাল।

আমি {colleague’s name} কে তার ক্লায়েন্টদের চেক করতে বলেছি এবং আপনার জরুরি কিছু প্রয়োজন হলে আমি নিয়মিত আমার ইমেল চেক করার চেষ্টা করব।

দয়া করে আমাকে উপরের সময়ের জন্য ছুটি দিন।

আন্তরিকভাবে,

{তোমার নাম}

অসুস্থ ছুটির জন্য আবেদন: মডেল 2

বিষয়: অসুস্থ ছুটির জন্য আবেদন

প্রিয় Mr./Ms. {প্রাপকের নাম},

আমি আপনাকে জানাতে লিখছি যে গত রাতে আমার খাদ্যে বিষক্রিয়ার একটি তীব্র কেস ছিল। আমি আশা করছিলাম এটি সকালের মধ্যে চলে যাবে, কিন্তু মনে হচ্ছে আমি এখনও ভালো নেই।

অনুগ্রহ করে আমাকে {X দিন} দিনের জন্য ছুটি দিন যাতে আমি ঠিকভাবে বিশ্রাম নিতে পারি। আমার স্বাস্থ্য স্বাভাবিক হলে আমি {X দিনের মধ্যে} অফিস শুরু করব।

কাজের জন্য আমার কোন তাৎক্ষণিক দায়িত্ব নেই এবং কোন জরুরী মামলা আশা করি না। আপনার অনুমোদনের অপেক্ষায়।

আন্তরিকভাবে,

{তোমার নাম}

এছাড়াও আমার লিঙ্ক… ছাত্রদের জীবন রচনা

অসুস্থ ছুটির জন্য নমুনা আবেদন 3

বিষয়: বাধ্যতামূলক ছুটি

প্রিয় Mr./Ms. {প্রাপকের নাম},

আমি আপনাকে জানাতে ইমেল করছি যে আমি আজ {তারিখ} অফিসে আসতে পারব না কারণ আমি ফ্লুতে আক্রান্ত হয়ে এসেছি। আমার অনুমান যে ফ্লু দূর হতে কমপক্ষে {X দিন} লাগবে৷ তাই আমি {তারিখে} অফিসে ফিরে আসব।

আপনার জরুরী সহায়তার প্রয়োজন হলে আমি ইমেল এবং ফোন কলের উত্তর দিতে উপলভ্য থাকব, তবে সমস্ত সময়সীমা পূরণ হয়েছে তা নিশ্চিত করতে {colleague name} আজ আমার কাজের চাপ সামলাবে।

বুঝার জন্য ধন্যবাদ.

আন্তরিকভাবে,

{তোমার নাম}

কাজের জন্য অক্ষমতার জন্য নমুনা আবেদন 4

বিষয়: অসুস্থ ছুটির জন্য আবেদন

প্রিয় Mr./Ms. {প্রাপকের নাম},

আমি আজ অফিসে যেতে পারব না কারণ আমি আবহাওয়ার নিচে আছি এবং ভাইরাল সংক্রমণের লক্ষণ রয়েছে। আমি গতকাল ডাক্তারের কাছে গিয়েছিলাম এবং তিনি {X দিন} বিশ্রামের পরামর্শ দিয়েছেন।

আমি চলে যাওয়ার সময় আমি {সহকর্মীর নাম} কে আমার ব্যাকলগ পরিচালনা করতে বলেছি। আমি জরুরী প্রয়োজনের ক্ষেত্রে ইমেল দ্বারা উপলব্ধ করা হবে.

আমি এই ইমেলের সাথে একটি ডাক্তারের নোটও সংযুক্ত করেছি।

বুঝার জন্য ধন্যবাদ.

আন্তরিকভাবে,

{তোমার নাম}

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button